Реєстрація нерухомості до 2013 року: ключ до компенсації та юридичних дій

Громадяни, які задокументували право власності на житлову чи комерційну нерухомість до 2013 року, повинні внести ці дані до Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно, якщо цього ще не зробили. Це є обов’язковою умовою для участі в програмі єВідновлення та здійснення будь-яких правових операцій з майном. В умовах воєнного часу це питання є актуальним для всієї території України.


«Наприклад, якщо завтра ви вирішите реалізувати нерухомість або вона перейде у спадок, то необхідно зареєструвати право власності в електронному реєстрі. Це також стосується участі в державних ініціативах щодо компенсації за пошкоджене чи зруйноване житло, таких як єВідновлення», — пояснив очільник Департаменту реєстраційних процедур.
З 1 січня 2013 року в Україні функціонує електронна база даних речових прав. Хоча старі паперові реєстри залишаються чинними, в умовах війни неможливо гарантувати їхню цілісність. Частина архівів БТІ опинилася на тимчасово окупованих територіях, і якщо ваше житло було зареєстроване лише в паперових документах, які не були евакуйовані, внести його до електронної системи неможливо. Тому надзвичайно важливо подати заяву на повторну реєстрацію права власності.
Після внесення даних до реєстру, для підтвердження наявності прав достатньо отримати інформаційну довідку з системи, повідомили у Міністерстві юстиції.
Оформити реєстрацію можна через державного реєстратора в ЦНАПі або у нотаріуса за місцем розташування нерухомості (в межах області). Власники майна в АР Крим, Донецькій, Луганській, Запорізькій, Миколаївській, Харківській та Херсонській областях можуть звертатися до будь-якого ЦНАПу чи нотаріуса на території України. Також є можливість подати електронну заявку через портал «Дія», окрім нерухомості, що знаходиться в Києві, Луганській та Донецькій областях.
Хоча реєстрація прав на нерухомість, придбану до 2013 року, є добровільною, вона має критичне значення в умовах воєнного стану.

Посилання на джерело